Frågor & Svar

1. Hur blir jag medlem?

Samtliga av våra panelmedlemmar rekryteras via telefon. Detta säkerhetsställer en högre kvalitet jämfört med själv/- online rekryterade paneler. Medlemskapet är kostnadsfritt och du kan när som helst välja att avsluta ditt medlemskap.


2. Vad innebär det att vara medlem?

Som deltagare erhåller man med jämna mellanrum förfrågningar om att besvara enkäter via sin mail. Vi kommer att ställa frågor till dig där ämne och intervjutid varierar och Du bestämmer helt och hållet själv vilka undersökningar du vill besvara. Dina svar är alltid anonyma och det kommer inte framgå att just du medverkat i undersökningarna. Svaren för varje undersökning kommer endast att sammanställas som statistik.


3. Hur går en undersökning till?

Du får en inbjudan till en undersökning till ditt e-postkonto. I det e-mail som skickas till dig ingår en länk som du klickar på för att komma till undersökningen. Enkäten öppnas i ett separat fönster och du kan påbörja och avsluta den när du själv har tid.


4. Ersättning

När saldot på ditt konto uppgått till minst 100 kronor kan du välja att få din ersättning utbetald. Du har då möjlighet att skänka pengarna till Röda Korset, Amnesty International, Läkare utan gränser, UNICEF (FN:s barnfond) eller Världsnaturfonden WWF. Det går också bra att hämta ut din ersättning i form av Trisslotter eller presentkort via PresentkortTorget. När du bestämt dig för hur du vill använda ersättningen loggar du in på din personliga sida hos oss och väljer önskat alternativ.

Innan du startar en undersökning kommer summan av ersättningen att presenteras. När du besvarat enkäten betalas ersättningen ut till ditt konto som du har hos oss. Ersättningen för varje undersökning varierar beroende på hur lång enkäten är. Ibland kommer det att finnas screeningfrågor i början av enkäten för att säkerställa att du tillhör den aktuella målgruppen för undersökningen. Visar det sig att du inte passar in i målgruppen erhåller du alltid ersättning som tack för visat intresse.


5. Hur mycket har jag tjänat ihop?

Du kan se ditt saldo och utbetalningshistorik när du loggar in på din personliga sida. Logga in här


6. Hur lång tid tar det innan jag får min ersättning?

Dina belöningar läggs till ditt konto varje gång du avslutar en undersökning om inget annat framgår. Du måste nå din lägsta utbetalningsnivå, minst 100 kr, innan du kan begära utbetalning med valt utbetalningssätt. När du har begärt utbetalningen kommer du inom en månad att få ditt presentkort skickat till din e-postadress. Var vänlig och logga in för att kunna se din aktuella kontostatus.


7. Användarnamn och lösenord

Du får dina inloggningsuppgifter skickade till din e-postadress. Logga in och fyll i dina personliga uppgifter och välj ett lösenord. Om du vill ändra ditt användarnamn, e-postadress eller lösenord loggar du in och följer instruktionerna.


8. Ändra e-postadress

Du kan alltid logga in och ändra dina uppgifter. Detta gäller allt ifrån din e-postadress, lösenord och personliga uppgifter.


9. Hur avslutar jag mitt medlemskap?

Du kan när som helst säga upp ditt medlemskap genom att skicka ett e-mail till pfm@asiktsgruppen.se där du ber oss ta bort dig ur panelen.